سلامت بدن و به خصوص قلب یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه داشته باشیم. متاسفانه در طی چند سال گذشته، درصد ابتلا به بیماری‌های قلبی به شدت افزایش پیدا کرده است، که محققان یکی از دلایل آن را عدم داشتن تغذیه سالم و تحرک کافی می‌دانند.

طبق آمارهایی که توسط سازمان غذا و دارو منتشر شده است، هر فرد در طول 24 ساعت تنها مجاز به مصرف 10 درصد کالری است. این میزان از کالری می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات و بیماری‌های قلبی و عروقی نیز پیشگیری کند. همچنین توصیه می‌شود تا حد امکان از مصرف نمک نیز خودداری شود، زیرا نمک می‌تواند خطر ابتلا به فشار خون و بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.

غذاهایی که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهند

به طور کلی می‌توان گفت که بسیاری از غذاها مانند فست‌فود می‌توانند درصد ابتلا به بیماری‌های قلبی را بسیار افزایش دهند. همچنین مصرف این غذاها ممکن است خطر حمله قلبی را در بیماران قلبی افزایش دهند. به همین دلیل توصیه می‌شود تا از مصرف غذاهای زیر تا حد امکان خودداری کنید:

غذاهایی که با حرارت مستقیم پخته شده اند

بسیاری از غذاها که با سرعت بالایی پخته می‌شوند و یا به نوعی می‌توان گفت که با حرارت مستقیم پخته شده‌اند، حاوی مقادیر بسیار زیادی از چربی و قند هستند. به همین دلیل علاوه بر نداشتن ارزش غذایی، برای بدن نیز بسیار مضر خواهند بود.

به عنوان مثال غذا‌هایی مانند کباب و فست‌فود نیز که با سرعت بالا و حرارت مستقیم طبخ می‌شوند، برای افرادی که مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی هستند، بسیار خطرناک است، زیر احتمال حمله قلبی افزایش پیدا خواهد کرد.

غذاهای مضر برای قلب
غذاهای مضر برای قلب

سیب زمینی سرخ کرده

سیب‌زمینی یک غذای بسیار محبوب و مفید است و ارزش غذایی بسیار بالایی نیز دارد، اما متاسفانه بسیاری از افراد جامعه سیب‌زمینی را به صورت سرخ شده مصرف می‌کنند، که در این صورت علاوه بر کاهش ارزش غذایی، بسیار مضر خواهد بود.

زمانی که سیب‌زمینی به صورت سرخ شده مصرف شود، کلسترول و چربی خون نیز افزایش پیدا می‌کند. در چنین مواردی افراد علاوه بر چاقی ممکن است به بیماری‌های قلبی و عروقی نیز مبتلا شوند. همچنین در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، احتمال بروز حمله قلبی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

پیتزا

پیتزا به عنوان یک فست‌فود بسیار محبوب و پرطرفدار در دنیا شناخته می‌شود. پیتزا بر خلاف طعم لذیذ خود، یک غذای ناسالم و پرکالری است که مصرف زیاد آن می‌تواند در بلند مدت خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.

افراد سالم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی باید تا حد امکان مصرف غذاهای فست‌فودی مانند پیتزا را کاهش دهند. همچنین افرادی که با مشکلات قلبی و عروقی درگیر هستند، باید پیتزا و هرگونه غذای پرکالری را از برنامه غذایی خود حذف کنند.

مصرف غذاهای پرنمک

اگر می‌خواهید تا از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری کنید، نیاز است تا حد امکان مصرف نمک را کاهش دهید. متاسفانه نمک می‌تواند مشکلات و بیماری‌های بسیار خطرناکی مانند فشار خون ایجاد کند.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 3 عدد و میانگین امتیازها 4.7]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *