بیماری‌های قلب و عروق یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد به دلایل مختلفی ممکن است به آن مبتلا شوند، اما تحقیقاتی که در طی چند سال اخیر صورت گرفته، نشان می‌دهد، رایج‌ترین موردی که می‌تواند منجر به ایجاد مشکلات قلبی و عروقی شود، مصرف غذاهای فست‌فودی مانند پیتزا و تحرک کم است.

متاسفانه مصرف پیتزا، سوسیس، کالباس و انواع فست‌فود می‌تواند در بلند مدت، عامل اصلی بیماری‌های خطرناک قلب و عروق باشد.

تاثیر عوامل ژنتیکی بر ابتلا به بیماری قلب و عروق

نکته مهمی که در مورد خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی وجود دارد، این است که عوامل ژنتیکی نقش بسیار مهمی در سلامت قلب و عروق دارند. در واقع می‌توان گفت که عوامل ژنتیکی می‌توانند تعیین کننده شدت و ضعف بیماری باشند.

به عنوان مثال افرادی که به طور ذاتی و ژنتیکی در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند، مصرف غذاهای چرب مانند پیتزا می‌تواند برای آنها بسیار خطرناک باشد. همچنین گاهی نیز ممکن است افرادی که دارای قلبی سالم هستند، در صورتی که میزان مصرف فست‌فود را کنترل کنند، هیچگاه به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا نشوند.

تاثیر پیتزا بر روی قلب و عروق

پیتزا یک غذای بسیار محبوب و پرطرفدار است که در دسته غذاهای فست‌فودی قرار می‌گیرد، اما به این دلیل این که مواد لازم برای تهیه غذاهای فست‌فودی به نوعی ناسالم و پرکالری محسوب می‌شوند، برای قلب و عروق بسیار مضر هستند.

به طور کلی انواع غذاهای چرب و پرکالری می‌توانند منجر به افزایش چربی در بدن شوند و در بلند مدت نیز افزایش کالری و چربی، منجر به چاقی و رسوب چربی در رگ‌های بدن می‌شوند.

زمانی که چربی در رگ‌ها و عروق قلب رسوب می‌کند، معمولاً فرد به بیماری‌هایی مانند فشار خون مبتلا می‌شود و خطر سکته قلبی و مغزی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

همچنین زمانی که چربی‌ رسوب کرده در رگ‌های بدن بیش از اندازه باشد، فرد بیمار علاوه بر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی با مشکلات دیگری مانند تنگی نفس و افزایش تعداد ضربان قلب نیز مواجه خواهد شد.

تاثیر پیتزا بر روی قلب و عروق
تاثیر پیتزا بر روی قلب و عروق

چگونه تاثیرات منفی پیتزا بر قلب و عروق را کاهش دهیم؟

همان طور که در ابتدا به آن اشاره شد، پیتزا و هر گونه غذای فست‌فودی می‌تواند حاوی درصد بالایی چربی و کالری باشد، به همین دلیل تا حد امکان باید از مصرف آنها خودداری کرد، اما در صورتی که تمایل به مصرف غذایی مانند پیتزا دارید، توصیه می‌شود تا آن را در منزل و با موادی سالم‌تر تهیه کنید.

به عنوان مثال می‌توانید به جای استفاده از سوسیس و کالباس از گوشت سفید استفاده کنید. همچنین می‌توانید پیتزا را بدون پنیر و یا با درصد کمتری از پنیر درست کنید.

توجه داشته باشید، در صورت مصرف غذاهای فست‌فودی مانند پیتزا، حتماً فعالیت‌های بدنی خود را افزایش دهید، تا بتوانید حجم زیادی از چربی و کالری مصرفی را بسوزانید.

تاثیرات منفی پیتزا بر افزایش چربی خون

متاسفانه بسیاری از افراد بر اثر عوامل مختلف ممکن است به طور دائم دارای چربی خون بالایی باشند. در صورتی که شما نیز چربی خون بالایی دارید، بهتر است از مصرف هر گونه غذای چرب و ناسالم مانند پیتزا خودداری کنید.

نتایج تحقیقاتی که به صورت گسترده انجام شده است، نشان می‌دهد که تمایل افراد جامعه به مصرف غذاهای فست‌فود مانند پیتزا، درصد ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را به شدت افزایش داده است. به همین دلیل توصیه می‌شود که تا حد امکان از مصرف غذاهای ناسالم و چرب خودداری کنید.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 5 عدد و میانگین امتیازها 4.8]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *